Polityka prywatności
Polityka prywatności
§ 1
Postanowienia wstępne
- Administratorem danych osobowych jest spółka działająca pod firmą JAZ-BUD Sawicki Spółka komandytowa z siedzibą w Białymstoku, pod adresem ul. Świętokrzyska 3, 15-843 Białystok, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego - rejestru przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy w Białymstoku XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000974150, NIP 5422478258, REGON 050609660, zwana dalej „Administratorem”.
- Z Administratorem można skontaktować się poprzezpocztę e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , telefonicznie pod numerem telefonu: 85 651–49–49, bądź pocztą tradycyjną na adres Administratora: ul. Świętokrzyska 3, 15-843 Białystok. - Dane osobowe zbierane przez Administratora za pośrednictwem strony internetowej są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – RODO).
- Administrator dokłada szczególnej staranności do poszanowania prywatności Użytkowników odwiedzających Sklep Internetowy.
§ 2
Rodzaj przetwarzanych danych, cele oraz podstawa prawna
- Państwa dane osobowe są gromadzone i przetwarzane jedynie w oparciu o odpowiednie podstawy prawne, a ich zakres zależy od rodzaju świadczonej usługi.
- Dane osobowe, które przetwarza Administrator to przede wszystkim:
- imię i nazwisko,
- adres e-mail,
- numer telefonu,
- dane zawarte w treści przesłanej do nas wiadomości, które otrzymujemy od Państwa w skutek Państwa dobrowolnej zgody.
- Dane osobowe Użytkowników są zbierane w następujących celach oraz w oparciu o następujące podstawy prawne:
- korzystanie z formularza zgłoszenia reklamacyjnego, przygotowanie i wykonanie umowy o świadczenie Usługi Cyfrowej, dokonanie zgłoszenia rezerwacyjnego – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
- prowadzenie ksiąg rachunkowych – przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit c RODO, art. 74 ust. 2 ustawy o rachunkowości);
- ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń jakie może podnosić Administrator lub jakie mogą być podnoszone wobec Administratora – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora – polegających na ustaleniu, dochodzeniu lub obronie roszczeń, jakie może podnosić Administrator lub jakie mogą być podnoszone wobec Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- korzystanie ze strony internetowej i zapewnienie jej prawidłowego działania – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora – polegających na prowadzeniu i utrzymaniu strony internetowej (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- prowadzenie statystyk i analiza ruchu na stronie internetowej – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora – polegających na prowadzeniu i utrzymaniu strony internetowej (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- w celach marketingowych (w tym marketingu bezpośredniego) i promocyjnych – osoba, której dane dotyczą, wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w celach marketingowych przez Administratora (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO);
- w innych celach wyraźnie wskazanych przez Pana/Panią w wyraźnej zgodzie otrzymanej od Pana/Pani – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO – jeżeli taką otrzymaliśmy lub otrzymamy od Pana/Pani w przyszłości.
- Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne do celów określonych w pkt. 3. Przy czym odmowa podania danych może skutkować odmową zawarcia umowy.
§ 3
Udostępnianie, powierzanie, przechowywanie danych
- Państwa dane osobowe mogą być udostępniane przez Administratora podmiotom i organom, którym Administrator jest zobowiązany lub upoważniony udostępnić dane osobowe, podmiotom i organom uprawnionym na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, podmiotom, którym Administrator powierzył wykonywanie czynności przetwarzania danych osobowych na podstawie umów powierzenia przetwarzania danych osobowych, podmiotom dostarczającym infrastrukturę IT, dostawcom usług prawnych i doradczych. Państwa dane osobowe nie są udostępniane innym podmiotom w celach komercyjnych.
- Okres przetwarzania danych osobowych determinowany jest następującymi okolicznościami:
- w przypadku przetwarzania danych na podstawie zgody – do czasu wycofania zgody poprzez poinformowanie Administratora bądź do czasu skorzystania przez Użytkownika z innych uprawnień skutkujących zaprzestaniem lub ograniczeniem przetwarzania danych, w szczególności do czasu żądania usunięcia danych lub – gdy przetwarzanie związane jest z realizacją interesu Administratora – wyrażenia sprzeciwu na przetwarzanie danych;
- w przypadku przetwarzania danych w celu wykonania umowy – do czasu zakończenia umowy oraz okresu związanego z jej realizacją (dochodzenie roszczeń, archiwizacja) bądź do czasu skorzystania przez Użytkownika z innych uprawnień skutkujących zaprzestaniem lub ograniczeniem przetwarzania danych, w szczególności do czasu żądania usunięcia danych lub – gdy przetwarzanie związane jest z realizacją interesu Administratora – wyrażenia sprzeciwu na przetwarzanie danych;
- w przypadku spełniania obowiązków określonych w przepisach prawa – do czasu zrealizowania obowiązku przez Administratora bądź do czasu skorzystania przez Użytkownika z innych uprawnień skutkujących zaprzestaniem lub ograniczeniem przetwarzania danych, w szczególności do czasu żądania usunięcia danych lub – gdy przetwarzanie związane jest z realizacją interesu Administratora – wyrażenia sprzeciwu na przetwarzanie danych;
- w przypadku przetwarzania danych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora – do czasu trwania takiego interesu bądź do czasu skorzystania przez Użytkownika z innych uprawnień skutkujących zaprzestaniem lub ograniczeniem przetwarzania danych, w szczególności do czasu żądania usunięcia danych lub – gdy przetwarzanie związane jest z realizacją interesu Administratora – wyrażenia sprzeciwu na przetwarzanie danych.
- W przypadku skierowania żądania Administrator udostępnia dane osobowe uprawnionym organom państwowym, w szczególności jednostkom organizacyjnym Prokuratury, Policji, Prezesowi Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów lub Prezesowi Urzędu Komunikacji Elektronicznej i innym podmiotom uprawnionym na podstawie prawa.
§ 4
Pliki cookies
- Strona internetowa używa plików cookies. Zapisywane są one przez Administratora na urządzeniu końcowym osoby odwiedzającej stronę internetową, jeżeli przeglądarka internetowa na to pozwala. Plik cookie zwykle zawiera nazwę domeny, z której pochodzi, swój „czas wygaśnięcia" oraz indywidualną, losowo wybraną liczbę identyfikującą ten plik. Informacje zbierane za pomocą plików tego typu pomagają dostosowywać oferowane przez Administratora produkty do indywidualnych preferencji i rzeczywistych potrzeb osób odwiedzających stronę internetową.
- Pliki cookies wykorzystywane przez stronę internetową można podzielić według następujących kryteriów:
- ze względu na ich dostawcę:
• własne (tworzone przez stronę internetową),
• należące do osób/podmiotów trzecich (innych niż Administrator),
b) ze względu na ich okres przechowywania na urządzeniu osoby odwiedzającej stronę internetową:
• sesyjne (przechowywane są do czasu wylogowania się ze strony internetowej lub wyłączenia przeglądarki internetowej),
• stałe (przechowywane są przez określony czas, zdefiniowany przez parametry każdego pliku lub do czasu ręcznego usunięcia),
c) ze względu na cel ich stosowania:
• niezbędne (konieczne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej) – pliki przetwarzane w oparciu o usprawiedliwiony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Administrator wykorzystuje pliki cookies w celu zapamiętywania danych z wypełnianych formularzy – tj. formularza zgłoszenia reklamacyjnego oraz formularza rezerwacyjnego (pliki cookies niezbędne).
- Przy pierwszej wizycie na naszej stronie internetowej zwracamy się do Użytkownika o wyrażenie zgody na stosowanie opcjonalnych plików cookies, czyli takich które nie są niezbędne do prawidłowego działania witryny (poprzez kliknięcie pola „Zaznacz wszystkie zgody”). Umożliwiamy również odmówienie wyrażenia zgody na wykorzystywanie opcjonalnych plików cookies (poprzez kliknięcie pola „Odrzuć wszystko”). Ponadto w każdym czasie Użytkownik ma możliwość określenia warunków korzystania z plików Cookies za pomocą ustawień własnej przeglądarki. Oznacza to, że można częściowo ograniczyć
(np. czasowo) lub całkowicie wyłączyć możliwość zapisywania plików Cookies innych niż niezbędne. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne w Serwisie. - Ustawienia przeglądarki internetowej w zakresie plików Cookies są istotne z punktu widzenia zgody na korzystanie z plików Cookies przez naszą stronę internetową. Szczegółowe informacje na temat zmiany ustawień dotyczących plików Cookies oraz ich samodzielnego usuwania w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych dostępne są w dziale pomocy przeglądarki internetowej oraz na poniższych stronach (wystarczy kliknąć w dany link):
§ 5
Prawa osób, których dane dotyczą
- Prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie:
- Użytkownik ma prawo do cofnięcia każdej zgody, jakiej udzielił Administratorowi,
- cofnięcie zgody ma skutek od momentu wycofania zgody,
- cofnięcie zgody nie wpływa na przetwarzanie dokonywane przez Administratora zgodnie z prawem przed jej cofnięciem,
- cofnięcie zgody nie pociąga za sobą dla Użytkownika żadnych negatywnych konsekwencji, może jednak uniemożliwić dalsze korzystanie z usług lub funkcjonalności, które zgodnie z prawem Administrator może świadczyć jedynie za zgodą,
- zgodę można wycofać poprzez poinformowanie Administratora drogą mailową
na adres: biuro@jaz–bud.pl lub pocztą tradycyjną na adres siedziby Administratora:
ul. Świętokrzyska 3, 15-843 Białystok. - Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych:
- Użytkownik ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją – wobec przetwarzania jego danych osobowych, w tym profilowania, jeżeli Administrator przetwarza jego dane w oparciu o prawnie uzasadniony interes, m.in. prowadzenie statystyki korzystania z poszczególnych funkcjonalności strony internetowej oraz ułatwienie korzystania ze strony internetowej,
- jeżeli sprzeciw Użytkownika okaże się zasadny i Administrator nie będzie miał innej podstawy prawnej do przetwarzania danych osobowych, dane osobowe Użytkownika wobec przetwarzania których Użytkownik wniósł sprzeciw, zostaną usunięte,
- Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”).
Użytkownik ma prawo do żądania niezwłocznego usunięcia wszystkich lub niektórych danych osobowych, jeżeli:
- dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w których były przetwarzane;
- wycofał zgodę, w zakresie w jakim dane osobowe były przetwarzane w oparciu o jego zgodę;
- wniósł sprzeciw wobec wykorzystywania jego danych w celach marketingowych;
- dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem;
- dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub prawie Państwa członkowskiego, któremu Administrator podlega;
- dane osobowe zostały zebrane w związku z oferowaniem usług społeczeństwa informacyjnego.
- Prawo do ograniczenia przetwarzania danych:
- Użytkownik ma prawo do żądania ograniczenia przetwarzania jego danych osobowych. Zgłoszenie żądania, do czasu jego rozpatrzenia, uniemożliwia korzystanie z określonych funkcjonalności lub usług, z których korzystanie będzie się wiązało z przetwarzaniem danych objętych żądaniem. Administrator nie będzie też wysyłał żadnych komunikatów, w tym marketingowych.
- Użytkownik ma prawo do żądania ograniczenia wykorzystania danych osobowych w następujących przypadkach:
- gdy kwestionuje prawidłowość swoich danych osobowych – wówczas Administrator ogranicza ich wykorzystanie na czas potrzebny do sprawdzenia prawidłowości danych, nie dłużej jednak niż na 7 dni;
- gdy przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a zamiast usunięcia danych Użytkownik zażąda ograniczenia ich wykorzystania;
- gdy dane osobowe przestały być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub wykorzystywane ale są one potrzebne Użytkownikowi w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
- gdy wniósł sprzeciw wobec wykorzystania jego danych – wówczas ograniczenie następuje na czas potrzebny do rozważenia, czy – ze względu na szczególną sytuację – ochrona interesów, praw i wolności Użytkownika przeważa nad interesami, które realizuje Administrator, przetwarzając dane osobowe Użytkownika.
- Prawo dostępu do danych:
Użytkownik ma prawo uzyskać od Administratora potwierdzenie, czy przetwarza dane osobowe, a jeżeli ma to miejsce, Użytkownik ma prawo:
- uzyskać dostęp do swoich danych osobowych;
- zyskać informacje o celach przetwarzania, kategoriach przetwarzanych danych osobowych, o odbiorcach lub kategoriach odbiorców tych danych, planowanym okresie przechowywania danych Użytkownika albo o kryteriach ustalania tego okresu (gdy określenie planowanego okresu przetwarzania danych nie jest możliwe), o prawach przysługujących Użytkownikowi na mocy RODO oraz o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego, o źródle tych danych, o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu oraz o zabezpieczeniach stosowanych w związku z przekazaniem tych danych poza Unię Europejską;
- uzyskać kopię swoich danych osobowych, podlegających przetwarzaniu przez Administratora.
- Prawo do sprostowania danych.
Użytkownik ma prawo do żądania od Administratora niezwłocznego sprostowania dotyczących jego danych osobowych, które są nieprawidłowe. Z uwzględnieniem celów przetwarzania, Użytkownik, którego dane dotyczą ma prawo żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, w tym przez przedstawienie dodatkowego oświadczenia, kierując prośbę na adres poczty elektronicznej Administratora.
- Prawo do przenoszenia danych.
Użytkownik ma prawo otrzymać swoje dane osobowe, które dostarczył Administratorowi, a następnie przesłać je do innego, wybranego przez siebie, administratora danych osobowych. Użytkownik ma również prawo żądać, by dane osobowe zostały przesłane przez Administratora bezpośrednio takiemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe.
- W sytuacji wystąpienia przez Użytkownika z uprawnieniem wynikającym z powyższych praw, Administrator spełnia żądanie albo odmawia jego spełnienia niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu. Jeżeli jednak - z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań – Administrator nie będzie mógł spełnić żądania w ciągu miesiąca, spełni je w ciągu kolejnych dwóch miesięcy informując Użytkownika uprzednio w terminie miesiąca od otrzymania żądania – o zamierzonym przedłużeniu terminu oraz jego przyczynach.
- W celu realizacji uprawnień, o których mowa w niniejszym punkcie polityki prywatności, można kontaktować się z Administratorem poprzez przesłanie stosownej wiadomości pisemnie lub pocztą elektroniczną na adres Administratora wskazany na wstępie polityki prywatności.
- Użytkownikowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w zakresie naruszenia jego praw do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.
§ 6
Profilowanie
Rozporządzenie RODO nakłada na Administratora obowiązek informowania o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 Rozporządzenia RODO, oraz – przynajmniej w tych przypadkach – istotne informacje o zasadach ich podejmowania, a także o znaczeniu i przewidywanych konsekwencjach takiego przetwarzania dla osoby, której dane dotyczą. W związku z powyższym, Administrator wskazuje, iż dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym stosując profilowanie.
§ 7
Postanowienia końcowe
- Polityka została przyjęta na mocy zarządzenia Administratora i wchodzi w życie z dniem 01.07.2024 roku. Zmiana treści Polityki może nastąpić w takim samym trybie. Każdorazowa zmiana Polityki publikowana jest dostępna pod adresem: https://www.jaz-bud.pl/ w zakładce "Polityka prywatności" z wyprzedzeniem, nie później niż na 7 dni przed datą wprowadzenia zmian.
- Wszelkie odstępstwa od Polityki wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
- Prawem właściwym dla Polityki jest prawo Rzeczypospolitej Polskiej.
- W sprawach nie uregulowanych w Polityce stosuje się odpowiednie przepisy prawa, w tym obowiązują przepisy RODO oraz przepisy prawa polskiego.
- Administrator bardzo starannie dobiera swoich partnerów biznesowych, nie odpowiada jednak za standard i politykę ochrony prywatności stosowaną przez właścicieli, operatorów czy administratorów tych stron. Polecamy weryfikację tych podmiotów we własnym zakresie.